Dieta dr Dąbrowskiej. Czy post działa?

Coraz więcej osób – nie tylko kobiet – marzy o pięknej, pozbawionej niechcianego tłuszczu sylwetce. Niestety, często rzeczywistość mija się z marzeniami. Na szczęście nie brakuje tych, którzy podejmują decyzję o rozpoczęciu odchudzania. Dobrym wyborem okazuje się być stojąca na wysokim poziomie dieta. Taką jest bez wątpienia dieta Dąbrowskiej, której popularność jest obecnie ogromna. Zobaczmy, dlaczego warto na nią postawić i jakie są jej zasady.

Jaki cel ma post dr Dąbrowskiej?

Dieta owocowo-warzywna dr Ewy Dąbrowskiej to program odchudzania, który składa się z dwóch etapów. Jego celem jest oczyszczenie organizmu z nagromadzonych w nim toksyn, a także przywrócenie równowagi wewnętrznej. To, że tracimy kilogramy autorka diety określa jako efekt uboczny. Nierzadko można spotkać się z określeniem diety dr Dąbrowskiej mianem leczniczego postu. Podstawą jest bowiem spożywanie jedyne ściśle określonych owoców i warzyw. Co istotne, zjadane ilości są naprawdę niewielkie.

Dr Dąbrowska: kto to taki?

Autorem diety jest doktor nauk medycznych Ewa Dąbrowska. Wiele lat była ona adiunktem w gdańskiej Akademii Medycznej. Kwestiami dotyczącymi żywienia zainteresowała się podczas pisania pracy doktorskiej. Początkowo jednak zajęła się rolą odżywiania w leczeniu chorób określanych mianem cywilizacyjnych. Przeprowadzone badania pozwoliły jej na opracowanie diety opartej na warzywach i owocach.

Dlaczego jest to dieta godna uwagi?

Post dr Dąbrowskiej jest dietą mało uciążliwą. Tym, na co zwracają uwagę ci, którzy z diety korzystali jest to, że nie wymaga ona wielkiej samodyscypliny. Nie należy również obawiać się takich objawów, jak nieustanna senność, zmęczenie, drżenie rąk czy uczucie ssania w żołądka. Dr Dąbrowska zaleca, aby produkty były dokładnie i długo przeżuwane. W efekcie posiłek trwa długo, a osoba go spożywająca ma poczucie, że ciągle je. To prosty trik, który skutecznie pozwala oszukać mózg.

Dieta Ewy Dąbrowskiej – co jeść” to jedno z częściej pojawiających się zapytań w wyszukiwarce Google. Dozwolone produkty to jednak nie wszystkie warzywa i owoce, nie można jeść owoców bogatych w cukry, na przykład gruszek.  Produktami niedozwolonymi są mięso i węglowodany.